Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Presenteren op seminars, congressen voorlichtingsbijeenkomsten is een kunst en kunde. Met een goede voorbereiding en regelmatig oefenen maakt u zich vaardigheden eigen die uw presentatie kracht en overtuiging geven. Zowel een heldere structuur van de voordracht als een expressieve en levendige presentatie waarborgen een succesvolle informatie-overdracht.In deze Communicatie Memo belichten Milou Mulder en Grada Schadee hoe u zich grondig kunt voorbereiden op uw voordracht. Zij geven antwoord op de vragen hoe u de boodschap structureert en deze met succes presenteert, zodat toehoorders met interesse naar u luisteren. Hoe gaat u interactief om met uw toehoorders? Hoe gebruikt u moderne presentatiemiddelen? De auteurs zijn respectievelijk directeur en senior consultant bij Eloquence Text, Speech en Presentations te Oostzaan.
Presentatietechnieken. --- Toespraken. --- presentatietechnieken --- spreken in het openbaar --- Mass communications --- Public relations --- Praktijk --- Checklists --- Presentaties --- Spreken in het openbaar --- Public relationspraktijk --- #A9706A --- Parler Spreken --- Ordinateurs Computers --- Assertivité Assertiviteit --- Audiovisuel Audiovisueel --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Mémoire Geheugen --- Communication non verbale Non-verbale communicatie --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- 659.3 --- presenteren --- mondelinge communicatie --- 499.4 --- E090186.jpg --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Checklist --- Presentatie
Choose an application
Dit boek is een praktijkgids - met technieken, tips, trucs - rond vier uitgangspunten:Spreken voor publiek is- gedrag: de indruk die de spreker maakt via zijn lichaam- vertellen: de manier waarop, de taal, de stijl- zich beperken: tijd, ruimte, ideeën, lachen- gezond verstand gebruiken: wat vanzelfsprekend is maar wel wordt vergeten.
Communicatiewetenschappen. --- Lichaamstaal. --- Spreekkunst. --- Toespraken. --- mondelinge communicatie --- Psycholinguistics --- presentatietechnieken --- Social psychology --- spreken in het openbaar --- Mass communications --- communicatievaardigheden --- 371.334 --- 82.085 --- 316.77 --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Exposé Presentatie --- Parler Spreken --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- communicatie --- 499.4 --- gesprekstechnieken (gez) --- lichaamstaal --- 007.7 --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- 371.334 Debatten gesprekken discussies --- Debatten gesprekken discussies --- 007.1 --- 007 --- communicatie - sociale vaardigheden (zie ook 361.521, 384.01, 65.012.45, 8) --- Mondeling --- Mondelinge communicatie --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Spreken --- Nederlands --- Spreken in het openbaar --- Presentaties --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- communicatie, mondeling --- spreken voor publiek --- spreken voor publiek (ler) --- Presentatie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Gesprekskringen, hoorzittingen, conferenties en workshops zijn enkele van de vele vormen van zakelijk, mondeling taalverkeer in groepen. Toch zijn ze allemaal te herleiden tot drie grondvormen: informatie - uitwisseling, discussie en vergadering. Dit boek beschrijft deze basisvormen. Op een zodanige manier dat informeren, discussiëren en vergaderen er efficiënter en effectiever door kunnen worden.Het boek begint met een inleidend hoofdstuk over de interactionele verschijnselen in met name kleine groepen.Daarna volgen hoofdstukken over de besloten informatieve bijeenkomst, de besloten discussiebijeenkomst, de besloten vergadering en de agendavergadering. Het boek besluit met enige multilaterale communicatievormen met een speciaal karakter. Hier komen onder andere openbare en grootschalige bijeenkomsten aan de orde.
Discussietechnieken. --- Gesprekstechnieken. --- Methoden en technieken --- Mondelinge communicatie. --- Taalvaardigheid. --- Vergadertechnieken. --- Discussies. --- Vergaderingen. --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Primary groups --- Didactics of social education --- groepsdynamica --- mondelinge communicatie --- communicatie --- vergaderen --- Didactics of languages --- Mass communications --- KVH-BOM --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- 007.73 --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Vergadertechnieken --- 499.4 --- discussietechnieken --- spreken --- vergadertechnieken --- 82.08 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Sociale vaardigheden --- Vergadertechnieken --- communicatie (gez) --- gesprekstechnieken (gez) --- groepsdynamica (gez) --- sociale psychologie (gez) --- vergadertechnieken (gez) --- Leidinggeven --- Multilaterale communicatie --- discussie --- groepswerk --- vergadertechniek --- Mondelige communicatie --- Vergadertechniek --- communicatie, verbale --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- 361.13 --- 007.1 --- Primaire groepen --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de talen --- Massacommunicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Groepsdynamiek --- Vergaderen
Choose an application
Spreken voor een publiek, presenteren, geven van instructie
316.772.21 --- 803.93 --- 82.085 --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- 316.772.21 Verbale codes--(communicatiesociologie) --- Verbale codes--(communicatiesociologie) --- Schoolbooks - Didactic material --- Kyphosis --- KVH-BOM --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #A9209A --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Vergadertechnieken --- 361.521 --- 800.52 --- 82.08 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Hulpmiddelen --- Leerdoelen --- Monoloog --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Onderwijs --- 499.4 --- 792.028.3 --- Presenteren --- Unilaterale communicatie --- presenteren --- didactiek --- mondelinge communicatie --- surgery. --- 371.3 --- 007.1 --- Mondelinge communicatie. --- Presentatietechnieken. --- Spreekkunst. --- Surgery. --- Primary groups --- Didactics of social education --- AVM (audiovisuele materialen) --- spreken in het openbaar --- communicatie --- gesprekstechnieken --- Didactics of languages --- Mass communications --- 007.73 --- 371.68 --- 658.386 --- surgery --- communicatie, verbale --- audio-visueel materiaal --- onderwijsmethode --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- Methoden en technieken --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Toespraken. --- Primaire groepen --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de talen --- Massacommunicatie
Choose an application
17 p.
Discussietechnieken. --- Gesprekstechnieken. --- Methoden en technieken --- Mondelinge communicatie. --- Spreekkunst. --- Taalvaardigheid. --- Vergadertechnieken. --- Tweegesprekken. --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- slechtnieuwsgesprekken --- Primary groups --- Didactics of social education --- mondelinge communicatie --- interviewtechnieken --- functioneringsgesprekken --- gesprekstechnieken --- Didactics of languages --- Mass communications --- KVH-BOM --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Vergadertechnieken --- 361.521 --- 800.52 --- Adviesgesprek --- Beoordelingsgesprek --- Communicatie --- Correctiegesprek --- Enquêtes --- Functioneringsgesprek --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Gesprekstechnieken --- Interview --- Introductiegesprek --- Mondelinge communicatie --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Research (dierproeven, enquêtes) --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Telefoneren --- Verkoopsgesprek --- Voorlichting --- Vraaggesprekken --- 499.4 --- gesprekstechnieken (gez) --- sociale psychologie (gez) --- 792.028.3 --- 82.08 --- Bilaterale communicatie --- Leidinggeven --- gesprek --- leiding geven --- communicatie --- functioneringsgesprek --- gesprekstechniek --- interviewen --- communicatie in organisaties --- ontslag --- 65.012 --- 658.32 --- 007.1 --- 331.1 --- Schoolbooks - Didactic material --- Primaire groepen --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de talen --- Massacommunicatie --- 007.73 --- 65.012.45 --- 658.312.2 --- 658.3.018 --- Vergadertechnieken --- communicatie, verbale --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- maatschappelijk werk, gesprekstechniek (zie ook 007.7, 007.73, 384.01, 65.012.45, 8) --- bedrijfsintroductie - onthaal in organisaties --- personeelsbeoordeling - merit rating - prestatiebeoordeling - functioneringsgesprek --- Communicatieve vaardigheden --- Interviews --- Tweegesprekken --- Vraaggesprek --- Gesprekstechniek --- Dialoog
Choose an application
De apostel Thomas geloofde niet dat Jezus uit de dood was opgestaan. Hij eiste bewijzen. Christus nam het hem kwalijk: Zalig zijn zij die niet zien en toch geloven. Maar Thomas had een punt. Buitengewone beweringen vragen om buitengewone bewijzen. Niemand is immuun voor pseudowetenschap, bijgeloof en irrationeel denken. We leggen makkelijk valse verbanden, maken verkeerde statistische inschattingen, zijn kwetsbaar voor drogredenen en vertrouwen te veel op onze waarneming en ons geheugen. Ook intelligente mensen ontsnappen hier niet aan. Zij zijn bovendien meer bedreven in het verdedigen en rationaliseren van aantoonbaar foute overtuigingen.In De ongelovige Thomas heeft een punt bespreken de auteurs historische en actuele denkbeelden die hun wortels vinden in drogredenen, foutieve intuïties en cognitieve valkuilen. Naast klassieke pseudowetenschappen, zoals parapsychologie, homeopathie, creationisme en psychoanalyse, passeren andere bizarre opvattingen de revue, zoals het geloof in het monster van Loch Ness, complottheorieën, telepathie, de lijkwade van Turijn, klopgeesten en mirakels. Braeckman en Boudry verduidelijken de verschillen tussen wetenschap en pseudowetenschap, tussen kritisch en onkritisch denken, en tussen zin en onzin.Iedereen die de kwaliteit van zijn denken wil bevorderen, heeft baat bij dit boek.
Kritisch denken --- Bijgeloof. --- Decroos, Johan. --- Niet-confessionele zedenleer --- Parapsychologie. --- Pseudowetenschappen. --- Secundair onderwijs. --- 130 --- denken --- pseudowetenschappen* --- Logica en kennisleer --- 133 --- 133 Occulte wetenschappen. Geheime leer. Occultisme --- Occulte wetenschappen. Geheime leer. Occultisme --- BPB1111 --- 361.531 --- #GGSB: Filosofie --- systeemdenken --- Logic --- pseudo-wetenschappen --- kritisch denken --- argumenteren --- wetenschappelijk denken --- Philosophy of science --- Philosophy --- Critical thinking --- Thought and thinking --- PXL-Central Office 2017 --- wetenschapsfilosofie --- 133 The paranormal. The occult. Psi phenomena --- The paranormal. The occult. Psi phenomena --- Kritisches Denken. --- Logic. --- Philosophy of science. --- argumenteren. --- kritisch denken. --- pseudo-wetenschappen. --- wetenschappelijk denken. --- Filosofie --- desinformatie --- cognitieve vaardigheden --- gestão do tempo --- immaniġġjar tal-ħin --- ajaplaneerimine --- spreekvaardigheid --- slušne spretnosti --- skills development --- skaitymo įgūdžiai --- läsförmåga --- įgūdžių ugdymas --- Hören --- Zeitmanagement --- развитие на умения --- zručnosti v čítaní --- abilità di lettura --- tidshantering --- δεξιότητες ανάγνωσης --- luistervaardigheid --- ontwikkeling van vaardigheden --- capacidades de escucha --- čitanje --- gestionarea timpului --- listening skills --- puhetaito --- slušanje --- gestion du temps --- organizacija vremena --- tidsforvaltning --- sviluppo delle abilità --- ανάπτυξη δεξιοτήτων --- gestione del tempo --- bralne spretnosti --- poslechové dovednosti --- tidsstyring --- govor --- rozwój umiejętności --- Sprechen --- talförmåga --- govorne spretnosti --- умения за говорене --- time-management --- lukutaito --- gestión del tiempo --- умения за слушане --- διαχείριση χρόνου --- capacidade para ouvir --- capacité à s’exprimer --- zarządzanie czasem --- čtenářské dovednosti --- leesvaardigheid --- prasmju attīstīšana --- rozvoj dovedností --- olvasott szöveg értése --- δεξιότητες ομιλίας --- beszédkészség --- δεξιότητες ακρόασης --- készségfejlesztés --- prasme klausīties --- lasītprasme --- taitojen kehittäminen --- rozvoj zručností --- lugemisoskus --- umiejętność słuchania --- tidsplanlægning --- časový manažment --- oskuste arendamine --- capacidades de expresión oral --- dezvoltarea competențelor --- väljendusoskus --- abilități de ascultare --- competências comunicativas --- organizace času --- abilități de vorbire --- umiejętność czytania --- ħiliet tas-smigħ --- desenvolvimento de competências --- abilità di produzione orale --- språklig förmåga --- razvoj spretnosti --- desarrollo de capacidades --- læsefærdigheder --- ħiliet tat-taħdit --- kuuntelutaidot --- abilități de citire --- zručnosti v počúvaní --- Lesen --- capacité à écouter --- zručnosti v rozprávaní --- kuulamisoskused --- competências de leitura --- ħiliet tal-qari --- laika plānošana --- żvilupp tal-ħiliet --- færdighedsudvikling --- hallott szöveg értése --- ajanhallinta --- razvoj vještina --- talefærdigheder --- compétences en lecture --- reading skills --- умения за четене --- upravljanje časa --- abilità di ascolto --- klausymo įgūdžiai --- kalbėjimo įgūdžiai --- lyttefærdigheder --- développement des compétences --- speaking skills --- intellektuell förmåga --- laiko valdymas --- runātprasme --- capacidades lectoras --- időgazdálkodás --- Entwicklung von Fähigkeiten --- vyjadřovací dovednosti --- kognitiivsed oskused --- kognityviniai įgūdžiai --- compétences cognitives --- когнитивни умения --- cognitive skills --- aptitudini cognitive --- kognitīvās prasmes --- kognitivní dovednosti --- competências cognitivas --- kognitivne vještine --- abilità cognitive --- kognitívne zručnosti --- kognitive færdigheder --- kognitive Fähigkeiten --- kognitivne spretnosti --- γνωστικές δεξιότητες --- umiejętności poznawcze --- kognitiiviset taidot --- ħiliet konjittivi --- capacidades cognitivas --- kognitiva färdigheter --- kognitív készségek --- погрешна информација --- viltus ziņa --- falske nyheder --- maldināšana --- αναληθές δημοσίευμα --- bulo --- fausses informations --- lažne vijesti --- nepnieuws --- fejknyheter --- noticias falsas --- ψευδείς ειδήσεις --- fałszywa informacja --- bufala --- mal-information --- știri false --- falošné správy --- aħbarijiet foloz --- notizie false --- potegavščina --- fake news --- неточна информација --- álhír --- embuste --- qerq --- falešná informace --- nieprawdziwe informacje --- nepravdivá informace --- невярна информация --- falska nyheter --- Falschmeldung --- pettus --- gezielte Falschmeldungen --- libauudised --- fakenieuws --- melagingos naujienos --- canular --- bluff --- hamis információ --- измислица --- menzogna --- boato --- falešné zprávy --- misinformation --- лажна информација --- melagingi pranešimai --- valeuutiset --- hoax --- lažna vijest --- фалшиви новини --- Hoax --- lažne novice --- notícia falsa --- dezinformacja --- disinformaatio --- παραπληροφόρηση --- dezinformáció --- desinformação --- dezinformare --- desinformatsioon --- dezinformācija --- désinformation --- diżinformazzjoni --- дезинформација --- bréagaisnéis --- дезинформация --- keqinformim --- dezinformácia --- dezinformacija --- desinformación --- Desinformation --- disinformation --- disinformazione --- dezinformace --- desinformation --- félretájékoztatás --- škodlivá informácia --- informare rău-voitoare --- informazzjoni ħażina --- informare greșită --- irreführende Information --- misinformaatio --- väärinfo --- zlonamerne informacije --- hamis tájékoztatás --- má informação --- väärä tieto --- mífhaisnéis --- informacja szkodliwa --- neúmyselne nepravdivá informácia --- virheellinen tieto --- bevidst misinformation --- misinformatie --- pogrešna informacija --- miżinformazzjoni --- informação errada --- nepareiza informācija --- εσφαλμένη πληροφόρηση --- maldinoša informācija --- nesprávná informace --- falsk information --- klaidinga informacija --- pakenkti skirta informacija --- información falsa --- informacja wprowadzająca w błąd --- mésinformation --- drochfhaisnéis --- Fehlinformation --- zavádějící informace --- napačne informacije --- malinformazione --- lažna informacija --- Falschinformation --- κακόβουλη πληροφόρηση --- Schadinformation --- información errónea --- cattiva informazione --- #gsdbF --- geloof --- bijgeloof --- lichtgelovigheid --- het menselijk brein --- samenzweringstheorieën --- hoaxen --- cryptiden --- het geheugen --- zelfbedrog --- cognitive dissonantie --- religie --- het bovennatuurlijke --- wetenschap --- pseudowetenschap --- complotisme --- complottheorieën
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|